| Autor: redakcja

20 lat marki New Holland w Polsce

We wrześniu 1998 roku zarejestrowana została spółka New Holland Bizon w Płocku. Dokładnie 20 lat temu zaczął działalność polski oddział marki, która już po 11 latach obecności w Płocku stała się liderem sprzedaży nowych ciągników rolniczych w Polsce. Od 2009 roku nieprzerwanie dzierży tytuł lidera i pewnie zmierza do zwycięstwa w kolejnym roku.

20 lat marki New Holland w Polsce




„Maszyna rolnicza może być przecież piękna”
 
Kolejnym istotnym etapem w historii New Holland, który wpłynął na całą branżę, była modyfikacja wyglądu maszyn rolniczych – z kanciastych, niezbyt estetycznych form na kształty bardziej opływowe, obłe. 
 
- Zaraz po roku 2000 wciąż jeszcze panowało przekonanie, że maszyna rolnicza nie musi ładnie wyglądać, ona ma spełniać swoje zadanie. My się z tym nie zgadzaliśmy. Wprowadziliśmy więc nowe kształty w momencie rozpoczęcia produkcji kombajnów serii CX. Okazało się, że to był „strzał w dziesiątkę”, maszyna rolnicza może być przecież piękna. Inne firmy poszły wtedy za naszym przykładem – podkreśla Józef Dębski.
 
Od tamtej pory marka New Holland stopniowo, ale coraz szybciej zaczęła rozwijać się na polskim rynku. Jeszcze w 2002 roku sprzedała dosłownie kilkadziesiąt ciągników, podczas gdy już 10 lat później liczba ta wzrosła do ponad 4200 sztuk. 
 
- 20 lat historii na polskim rynku, począwszy od 1998 roku, skończywszy na wrześniu 2018 roku… to ponad 31,5 tys. sprzedanych nowych ciągników, czyli średnio ponad 1500 traktorów rocznie. Fabryka w Płocku w tym czasie wyprodukowała ok. 53 000 hederów, 22 000 pras, 22 200 kombajnów New Holland oraz 977 kombajnów pod szyldem Bizon – wylicza Łukasz Chęciński, Marketing Manager New Holland.


Tagi:
źródło: